Архіви

8-9 грудня в рамках Секції дитячої та юнацької психотерапії УСП відбувся перший семінар нового теоретичного субпроекту “ПСИХОТЕРАПІЯ ТА КУЛЬТУРА”.

Учасники поринули у роздуми про психотерапію в культуральному, історичному та філософському аспектах, уявлення про людину в різні періоди розвитку культури, а також розглянули, які “психотерапевтичні практики” були в прадавні часи.
Семінар був наповнений авторськими лекціями викладача-психоаналітика Павла Дзіковського, глибокими поміркуваннями та дискусіями.
Щиро дякуємо викладачу та учасникам за плідну роботу!

V-та Всеукраїнська науково-практична конференція з дитячої та юнацької психотерапії

Ласкаво запрошуємо до участі у V-тій Всеукраїнській науково-практичній конференції з дитячої та юнацької психотерапії Української Спілки Психотерапевтів
“Нашого цвіту во всьому світу – скарби Української нації”

20 – 21 жовтня 2023 року, м.Ужгород, Україна

Життя в умовах війни на території України та поза її межами- це реальність сьогодення. Руйнація міст, втрати населення, родин, зміна місця проживання- це те, що точно залишить слід у нашій пам’яті. Незалежно від віку, війна впливає на всіх людей. В цих реаліях саме діти і молодь є найбільш вразливою категорією, яка потребує фахової підтримки.
Як зберегти свою ідентичність, як справитися з емоційними переживаннями та травмами. Як пережити цей період, щоб відновитися для майбутньої відбудови сильної і заможної України.

Ми запрошуємо і чекаємо на:
-випускників і учасників навчальних проектів з дитячої та юнацької психотерапії УСП
-представників інших напрямків психотерапії спілки
-дитячих психотерапевтів, психологів
-лікарів
-студентів профільних вузів
-соціальних працівників
-педагогів
-Вас

На конференції плануємо доповіді, майстеркласи, воркшопи, велику групу рефлексії та круглий стіл, на якому будемо мати можливість обговорити наш спільний досвід і сформувати резолюцію та рекомендації для спеціалістів.

Тематичні напрямки конференції:-Як змінювалися запити клієнтів на психологічну/психотерапевтичну допомогу (від початку війни і до тепер)
-Статистика війни (вік, стать клієнтів)
-Хто Я? (питання ідентичності клієнтів та суспільства вцілому)
-Роль сім’ї в житті дитини
-Технології надання інформаційної психологічної допомоги сімя’м з дітьми
-Особливості надання психологічної допомоги дітям ВПО та дітям з інвалідністю та кризові втручання
-Де знаходити ресурси для себе і дітей, які приходять в терапію (теорія і практика)
-Психотерапевт/психолог в умовах війни(професійна і особистісна ідентичність, етика і рамки, безпека, робота і волонтерство)
-Реалії та сучасні виклики (специфіка травми)
-Досвід іноземних колег(іновації та обмін досвідом)

6-7 листопада 2 модуль навчального проекту “НЕВРОТИЧНІ РОЗЛАДИ У ДІТЕЙ ТА ПІДЛІТКІВ В РОБОТІ ДИТЯЧОГО ПСИХОЛОГА”

Запрошуємо приєднатись до навчального проекту “НЕВРОТИЧНІ РОЗЛАДИ У ДІТЕЙ ТА ПІДЛІТКІВ В РОБОТІ ДИТЯЧОГО ПСИХОЛОГА” із сертифікацією УСП.

6-7 листопада відбудеться 2 модуль “ЕМОЦІЙНО-ВОЛЬОВА СФЕРА ДИТИНИ: РОЗЛАДИ ТА ЇХ ВПЛИВ НА ПОВЕДІНКУ”.

Формат онлайн.

Додаткова інформація за тел. 0673842338, 0673540902

Little girl (3 years) listening to preschool teacher (30s) in classroom.

4 семінар 4-го Київського проекту секції дитячої та юнацької психотерапії УСП

29-31 жовтня відбувся 4 семінар 4-го Київського проекту секції дитячої та юнацької психотерапії УСП на тему “Доступ до несвідомого матеріалу у дітей різного віку дітей та юнацтва. (Робота над регресом у анальний період. Переживання власних анальних фрустрацій)”. Навчаючі психотерапевти секції Галина Католик, Мар’яна Нартікова, котерапевти Ірина Срібна та Марта Білик ресурсно, заглиблено й інсайтно, працюючи з учасниками проекту, донесли важливість тематики семінару.

Кіноклуб. Секція дитячої та юнацької терапії. Львівська філія

Автор: Кудрявцева Юлія, психотерапевт (реєстр УСП) за напрямком «Психодрама» та спеціалізацією «Дитяча та юнацька психотерапія»

Кіно – це мистецтво, котре допомагає знайти орієнтири  як на  життєвому шляху, так і в професійній діяльності.

Дитячий терапевт може використовувати не тільки олівці та іграшки, але й персонажів фільмів, коміксів, мультиків. Особливо це стало актуальним в часи, коли зустрічі онлайн є більш доступними, ніж «живе» спілкування. 

Що дає кіно в роботі дитячого психотерапевта? 

Підсилення психотерапевтичного впливу через рекомендований перегляд.

 Часом персонажі фільмів відгукуються клієнтам, а деякі навіть приносять своє враження від фільму як те, з чим можна попрацювати на зустрічі з терапевтом. 

Для практикуючих терапевтів часом кіно є тим ключем до роботи з клієнтом, коли терапія нібито зайшла в глухий кут.  

Ми будемо досліджувати та удосконалювати такі вміння:

– використання фільмів  в груповій та індивідуальній роботі

– пошуки символів та прихованих змістів

– формування фільмотеки для різних вікових категорій та з різними проблемами

Вказаний перелік не є повним і може змінюватись/доповнюватись у залежності від актуальних проблем групи

Кіноклуб планується як постійнодіючий семінар, який відбуватиметься один раз на місяць у чітко встановлений день і час. 

Зустріч  з учасниками кіноклубу триває 1,5 год. відбуваються онлайн у форматі Zoom-конференції.

Перша зустріч відбудеться 7 жовня в 19 год. 

Зацікавлених прошу писати на ел. скриньку: juliekudryavtseva217@gmail.com

Телефон: 0677129931

Невротичні розлади у дітей та підлітків в роботі дитячого психолога

Метою навчально-практичного проекту є надання теоретичних знань та здобуття практичних професійних навичок з питань діагностики та корекції невротичних розладів у дітей різного віку та консультування батьків щодо покращення дитячо-батьківських відносин та соціальної ситуації життя дитини.Завдання проекту:
– ознайомити із симптомами невротичних розладів у дітей та підлітків;
– ознайомити із особливостями діагностики причин виникнення невротичних розладів у дітей та підлітків;
– засвоїти практичні навички корекції проблемної поведінки дітей та підлітків, що спричинена невротичними розладами;
– оволодіти навичками консультування батьків щодо покращення дитячо-батьківських відносин, що може бути причиною невротичного розладу у дітей;
– сформувати розуміння важливості дотримання професійних етичних принципів і норм в роботі дитячого психолога та психотерапевта.
Форма для реєстрації: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx…
Проект є додатковою спеціалізацією в структурі секції дитячо-юнацької психотерапії. Години сертифікуються секцією дитячо-юнацької психотерапії УСП. Заключний сертифікат не дає статусу дитячого психотерапевта.Навчально-практичний проект складається з 6 дводенних сесій: загальна кількість годин – теорії 40 годин, практики 20 годин, супервізії 12 годин. Навчання проводиться один раз на 1,5-2 місяці, в перервах між сесіями учасники займаються самостійно: опрацьовують додаткові теоретичні джерела та відпрацьовують практичні навички діагностики, корекції та консультування в роботі з дітьми, підлітками та їх батьками.При проведенні сесій використовуються традиційні (лекція, семінар) та інноваційні форми навчання (практичні заняття у формі групових дискусій, підготовка та обговорення групових проектів та проблемних ситуацій, відпрацювання навичок діагностики, корекції та консультування.Тренери проекту
Матвійчук Тетяна – кандидат психологічних наук, доцент, дитячий, підлітковий та юнацький психолог, фахівець з Sandplay-терапії, дійсний член УСП, член правління ГО «Хмельницьке об’єднання психологів та психотерапевтів».
Атаманчук Ірина – дитячий, підлітковий та юнацький психолог, груповий психоаналітик, фахівець з Sandplay-терапії, арт-терапевт, дійсний член УСП.Суперізори проекту – надають консультативну та супервізійну підтримку розвитку проекту:
Католик Галина – супервізор УСП, Голова секції ДЮТ УСП.
Нартікова Марʾяна – супервізор УСП.ПРОГРАМА ПРОЕКТУ
І Модуль
Тривожність та різні види страхів у дітей та підлітків:
– симптоми тривоги відповідно до Класифікації психічних і поведінкових розладів (МКХ-10),
– розлади прив’язаності та їх вплив на рівень тривожності у дітей,
– діагностика рівня тривожності та страхів у дошкільному та шкільному віці,
– принципи побудови програм індивідуальної та групової корекції,
– арт-терапевтичні та інші техніки подолання тривожності та страхів.ІІ модуль
Емоційно-вольова сфера та її вплив на поведінку дитини:
– алекситимія: її ознаки та причини,
– особливості діагностики емоційно-вольової сфери,
– особливості виявлення причин агресивної поведінки,
– СДВГ і агресивна поведінка,
– особливості корекції емоційно-вольової сфери дитини у різному віці,
– арт-терапевтичні та інші прийоми роботи з дітьми.ІІІ модуль
Енурез та енкопрез як психосоматичні розлади, що впливають на поведінку дитини:
– симптоми та особливості прояву відповідно до Класифікації психічних і поведінкових розладів (МКХ-10),
– збір анамнезу для виявлення причин та шляхів корекції дитячо-батьківських відносин,
– особливості використання терапевтичних прийомів роботи.ІV модуль
Логоневроз та тикозні розлади як причина порушення взаємодії з однолітками:
– симптоми та причини виникнення логоневрозу і тикозних розладів,
– елективний мутизм: ознаки та причини виникнення;
– особливості роботи вузьких спеціалістів,
– специфіка корекційного та терапевтичного впливу.V модуль
Розлади харчової поведінки та психосексуальні розлади:
– симптоми та причини анорексії та булімії,
– психосексуальний розвиток та його вплив на поведінку дитини та підлітка;
– мастурбація – норма чи патологія,
– специфіка роботи психолога з цією проблематикою.VІ модуль – супервізійний.
– аналіз наукових джерел по темі,
– представлення опису випадківВартість участі 2000 грн за один модуль.Координатори проекту:
Матвійчук Тетяна – 0673842338,
Атаманчук Ірина – 0673540902

Форма для реєстрації: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx…

Семінар міжнародного проекту “Психодинамічної психотерапії немовлят, дітей, підлітків та юнацтва”

11-13 червня відбувся черговий семінар міжнародного проекту “Психодинамічної психотерапії немовлят, дітей, підлітків та юнацтва” у рамках Української Спілки Психотерапевтів.

Тема семінару “Психотравми у дітей різного віку та робота з ними у напрямку”. Серед учасників семінару представники України та Ізраїлю. Ведучі Галина Католик та Мар’яна Нартікова. Це вже третій міжнародний проект. Дякуємо учасникам за довіру та чудову роботу! Маємо надію, що і наступні семінари відбуватимуться на такому ж якісному рівні.

Конференція ” ІДЕЇ ДЛЯ БАТЬКІВ В ПОСПІХАХ: ЯК ДОПОМОГТИ ДІТЯМ ”

навчаючий тренер Джозеф КНОБЕЛЬ ФРЕЙД – Клінічний психолог і психоаналітик, засновник школи психоаналітичної клініки з дітьми та підлітками в Барселоні. Реєстрація й докладна інформація у посиланні нижче.

Психоаналитическая психотерапия с детьми и подростками | (psychotherapia.com.ua)