Спеціалізація / теоретичний курс в напрямку
«Психодинамічна інтегративна психотерапія немовлят, дітей, підлітків та юнацтва»
Програма курсу забезпечує повний обсяг годин спеціалізації в напрямку для здобуття психотерапевтичної освіти та виконання вимог Реєстру психотерапевтів Української спілки психотерапевтів (УСП) та Європейського сертифікату з психотерапії. Передбачає 300 годин навчання (250 год. теорії та 50 год. опрацювання літератури) розподілених на 10 семінарів. По звершенню спеціалізації відбудеться захист теоретичних робіт, що є частиною заключної атестації для отримання статусу психотерапевта. Орієнтовна тривалість навчання 2,5 роки.
Завершення навчання не є повною психотерапевтичною освітою, учасники отримують Сертифікат УСП із підтвердженням кількості виконаних годин.
Формат роботи:
4 семінари на рік, кожен тривалістю 3 дні (пт, сб, нд). Онлайн, на платформі Zoom. Презентації надаватимуться за згодою лекторів.
Навчальна програма:
Лекційний блок 1. Історія дитячої психотерапії. Теорії та дослідження, на яких базується дитяча та юнацька психотерапія. 2 семінари (50 год.)
Лекційний блок 2. ДЮПТ в контексті різних психотерапевтичних шкіл. 2 семінари (50 год.)
Лекційний блок 3. Теорії діагностики та інтервенції в ДЮПТ. 3 семінари (75 год.)
Лекційний блок 4. Особливості застосування дитячої та юнацької психотерапії. 3 семінари (75 год.)
Робота з літературою (50 год.)
Заключна атестація. Захист теоретичної роботи.
Заплановані дати на 2022 рік:
11-13.02.2022, 27-29.05.2022, 23-25.09.2022, 2-4.12.2022.
До участі запрошуються:
психотерапевти різних напрямків, здобувачі психотерапевтичної освіти та зацікавлені в її отриманні, дитячі психологи.
Вартість семінару:
2 500 грн. – для учасників 5-ти річного проекту власного досвіду за напрямком ДЮПТ
3 000 грн. – члени УСП
3 500 грн. – вільний слухач
Для реєстрації:
необхідно заповнити https://forms.gle/nB6WFDZD4UX9x11V6 та пройти коротку співбесіду.
Координатор:
Білик Марта
+380965218485 (viber, telegram)
MartaBil.ua@gmail.com
ПРОГРАМА СПЕЦІАЛІЗАЦІЇ
Лекційний блок 1. Історія дитячої психотерапії. Теорії та дослідження, на яких базується дитяча та юнацька психотерапія.
2 семінари по 25 год. (50 год.)
- Теорії та дослідження, на яких базується дитяча та юнацька психотерапія.
- Психоаналітичні теорії розвитку.
- Еволюція уявлень про розвиток та значення перших років життя у формуванні особистості.
- Формування психічної структури особистості.
- Психоаналітичні теорії розвитку на основі поглядів З. Фройда. Психосексуальні стадії розвитку дитини.
- Анна Фройд та її погляди на становлення особистості.
- Розвиток з позиції его-психологів
- Стадії сепарації-індивідуації Маргарет Малер
- Об’єктні стосунки. Погляди Мелані Кляйн. Параноїдна і шизоїдна позиції.
- Британська школа незалежних аналітиків: Д. Віннікотт, У. Біон, Г. Гантріп, Р. Фейєрберн
- Розвиток з позиції Селф-психології Х. Кохута, теорія побудови Селф-структури Д.Штерна.
- Теорія прив’язаності та спостереження за немовлятами (Дж. Боулбі, Р. Шпіц)
- Трансперсональний підхід у дитячій психотерапії (сучасні наукові теорії особистості (Станіслав Гроф, Кен Уїлбер, Джоан Келфакс, Хел Беннет), що враховують добіографічні (пренатальні, перинатальні) і трансперсональні рівні досвіду. Класифікація сфер розвитку С.Грофа.
- Сучасні теорії дитячої психотерапії: Особливий підходи в дитячій та юнацькій психотерапії В.Цімпріх. Теорія розладів прив’язаності К.Х. Бріша. Сучасні вітчизняні теорії дитячої психотерапії.
Лекційний блок 2. ДЮПТ в контексті різних психотерапевтичних шкіл.
2 семінари по 25 год. (50 год.)
- ДЮПТ і психоаналіз.
- ДЮПТ і гештальт.
- ДЮПТ і системно сімейна психотерапія.
- ДЮПТ і клієнт центрована психотерапія.
- ДЮПТ і символдрама.
- ДЮПТ і психодрама.
- ДЮПТ та інші психотерапевтичні напрямки.
Лекційний блок 3. Теорії діагностики та інтервенції в ДЮПТ.
3 семінари по 25 год. (75 год.)
- Покази до психотерапії.
- Первинне інтерв’ю з батьками. Роль і місце батьків у психотерапевтичному процесі.
- Обстеження дитини: принципи та методики. Терапевтична гіпотеза та формулювання фокусу терапії.
- Терапевтичні стосунки та робочий альянс. Терапевтичний сеттінг та його можливості.
- Фігура психотерапевта. Етичні норми роботи дитячого психотерапевта. Особливості організації дитячого психотерапевтичного простору.
- Інтеграція інтерперсонального та інтрапсихічного фокусів в психотерапевтичній роботі з дітьми та підлітками.
- Контрперенос, холдинг, контейнерування, регресія, опори, їх значення та використання в дитячій психотерапії.
- Вербальні інтервенції та значення вербалізації в дитячій терапії.
- Дитяча гра як замінник вільних асоціацій, інші терапевтичні моделі гри.
- Використання різноманітних технік в дитячій терапії: можливості та обмеження.
- Робота з сім’єю та соціальним оточенням в контексті ДЮПТ.
- Завершення дитячої терапії.
- Юридичні аспекти роботи дитячого терапевта.
Лекційний блок 4. Особливості застосування дитячої та юнацької психотерапії.
3 семінари по 25 год. (75 год.)
- Пре та перинатальна психологія та психотерапія. Особливості роботи дитячого психотерапевта.
- Діада мати-дитина (Т.Барадон. Б.Крамер. та ін.) Терапія розладів материнської прив’язаності.
- Нормативні кризові періоди. Діагностика, методи роботи, залучення сім’ї.
- Ненормативні кризові періоди у житті сім’ї. Розлучення, усиновлення та опікунство. Конфлікти між сиблінгами.
- Насильство у сім’ї.
- Кризова інтервенція в дитячому та підлітковому віці. Робота з травмою.
- Групова робота з дітьми, підлітками та юнацтвом.
- Особливості терапевтичної роботи з підлітками. Поведінкові розлади, самоушкоджуюча поведінка, розлади харчової поведінки, залежність (ігрова, наркотична, алкогольна та ін.) – методи та межі роботи дитячого психотерапевта.
- Ініціація.
- Поведінкові проблеми – норма та патологія. Особливості діагностики, методи роботи дитячого психотерапевта.
- Особливості втручань при психосоматичних станах у дітей та підлітків. Психотерапевтичні інтервенції при неврозоподібних станах у дітей та ін.
- Дитячі страхи.
- Неврози, ОКР, гіперкінетичні, тикозні розлади, психози у дітей та підлітків. Діагностика, можливості та обмеження роботи дитячого терапевта.
- Депресія у дітей та підлітків. Діагностика та методологічна робота.
- Патологічні звички у дітей.
- Порушення розвитку. Особливості роботи з маленькою дитиною з порушенням розвитку. Роль психолога у роботі з сім’єю аутичної дитини на різних вікових етапах.
- Порушення психосексуального розвитку у дітей.
- Психотерапевтичні інтервенції при неврозоподібних станах у дітей та ін.
Заключна атестація. Захист теоретичної роботи.
*у програмі можливі зміни