Спеціалізація / теорія в напрямку

Спеціалізація / теоретичний курс в напрямку
«Психодинамічна інтегративна психотерапія немовлят, дітей, підлітків та юнацтва»

Програма курсу забезпечує повний обсяг годин спеціалізації в напрямку для здобуття  психотерапевтичної освіти та виконання вимог Реєстру психотерапевтів Української спілки психотерапевтів (УСП) та Європейського сертифікату з психотерапії. Передбачає  300 годин навчання  (250 год. теорії та 50 год. опрацювання літератури) розподілених на 10 семінарів. По звершенню спеціалізації відбудеться захист теоретичних робіт, що є частиною заключної атестації для отримання статусу психотерапевта. Орієнтовна тривалість навчання 2,5 роки.

Завершення навчання не є повною психотерапевтичною освітою, учасники отримують Сертифікат УСП із підтвердженням кількості виконаних годин.

Формат роботи:
4 семінари на рік, кожен тривалістю 3 дні (пт, сб, нд). Онлайн, на платформі Zoom.  Презентації  надаватимуться за згодою лекторів.

Навчальна програма:
Лекційний блок 1.  Історія дитячої психотерапії. Теорії та дослідження, на яких базується дитяча та юнацька психотерапія.  2 семінари (50 год.)
Лекційний блок 2. ДЮПТ в контексті різних психотерапевтичних шкіл.  2 семінари (50 год.)
Лекційний блок 3. Теорії діагностики та інтервенції в ДЮПТ. 3 семінари (75 год.)
Лекційний блок 4. Особливості застосування дитячої та юнацької психотерапії.  3 семінари (75 год.)
Робота з літературою (50 год.)
Заключна атестація. Захист теоретичної роботи.

Заплановані дати на 2022 рік:
11-13.02.2022, 27-29.05.2022, 23-25.09.2022, 2-4.12.2022.

До участі запрошуються:
психотерапевти різних напрямків, здобувачі психотерапевтичної освіти та зацікавлені в її отриманні, дитячі психологи.

Вартість семінару:
2 500 грн. – для учасників 5-ти річного проекту власного досвіду за напрямком ДЮПТ
3 000 грн. – члени УСП
3 500 грн. – вільний слухач

Для реєстрації:
необхідно заповнити https://forms.gle/nB6WFDZD4UX9x11V6  та пройти коротку співбесіду.

Координатор:
Білик Марта
+380965218485 (viber, telegram)
MartaBil.ua@gmail.com


ПРОГРАМА СПЕЦІАЛІЗАЦІЇ

Лекційний блок 1. Історія дитячої психотерапії. Теорії та дослідження, на яких базується дитяча та юнацька психотерапія.  
2 семінари по 25 год. (50 год.)

  • Теорії та дослідження, на яких базується дитяча та юнацька психотерапія.
  • Психоаналітичні теорії розвитку.
  • Еволюція уявлень про розвиток та значення перших років життя у формуванні особистості.
  • Формування психічної структури особистості.
  • Психоаналітичні теорії розвитку на основі поглядів З. Фройда. Психосексуальні стадії розвитку дитини.
  • Анна Фройд та її погляди на становлення особистості.
  • Розвиток з позиції его-психологів
  • Стадії сепарації-індивідуації Маргарет Малер
  • Об’єктні стосунки. Погляди Мелані Кляйн. Параноїдна і шизоїдна позиції.
  • Британська школа незалежних аналітиків: Д. Віннікотт, У. Біон, Г. Гантріп, Р. Фейєрберн
  • Розвиток з позиції Селф-психології Х. Кохута, теорія побудови Селф-структури Д.Штерна.
  • Теорія прив’язаності та спостереження за немовлятами (Дж. Боулбі, Р. Шпіц)
  • Трансперсональний підхід у дитячій психотерапії (сучасні наукові теорії особистості (Станіслав Гроф, Кен Уїлбер, Джоан Келфакс, Хел Беннет), що враховують добіографічні (пренатальні, перинатальні) і трансперсональні рівні досвіду. Класифікація сфер розвитку С.Грофа.
  • Сучасні теорії дитячої психотерапії: Особливий підходи в дитячій та юнацькій психотерапії В.Цімпріх. Теорія розладів прив’язаності К.Х. Бріша. Сучасні вітчизняні теорії дитячої психотерапії.

Лекційний блок 2. ДЮПТ в контексті різних психотерапевтичних шкіл.
2 семінари по 25 год. (50 год.)

  • ДЮПТ і психоаналіз.
  • ДЮПТ і гештальт.
  • ДЮПТ і системно сімейна психотерапія.
  • ДЮПТ і клієнт центрована психотерапія.
  • ДЮПТ і символдрама.
  • ДЮПТ і психодрама.
  • ДЮПТ та інші психотерапевтичні напрямки.

Лекційний блок 3. Теорії діагностики та інтервенції в ДЮПТ.
3 семінари по 25 год. (75 год.)

  • Покази до психотерапії.
  • Первинне інтерв’ю з батьками. Роль і місце батьків у психотерапевтичному процесі.
  • Обстеження дитини: принципи та методики. Терапевтична гіпотеза та формулювання фокусу терапії.
  • Терапевтичні стосунки та робочий альянс. Терапевтичний сеттінг та його можливості.
  • Фігура психотерапевта. Етичні норми роботи дитячого психотерапевта. Особливості організації дитячого психотерапевтичного простору.
  • Інтеграція інтерперсонального та інтрапсихічного фокусів в психотерапевтичній роботі з дітьми та підлітками.
  • Контрперенос, холдинг, контейнерування, регресія, опори, їх значення та використання в дитячій психотерапії.
  • Вербальні інтервенції та значення вербалізації в дитячій терапії.
  • Дитяча гра як замінник вільних асоціацій, інші терапевтичні моделі гри.
  • Використання різноманітних технік в дитячій терапії: можливості та обмеження.
  • Робота з сім’єю та соціальним оточенням в контексті ДЮПТ.
  • Завершення дитячої терапії.
  • Юридичні аспекти роботи дитячого терапевта.

Лекційний блок 4. Особливості застосування дитячої та юнацької психотерапії.
3 семінари по 25 год. (75 год.)

  • Пре та перинатальна психологія та психотерапія. Особливості роботи дитячого психотерапевта.
  • Діада мати-дитина (Т.Барадон. Б.Крамер. та ін.) Терапія розладів материнської прив’язаності.
  • Нормативні кризові періоди. Діагностика, методи роботи, залучення сім’ї.
  • Ненормативні кризові періоди у житті сім’ї. Розлучення, усиновлення та опікунство. Конфлікти між сиблінгами.
  • Насильство у сім’ї.
  • Кризова інтервенція в дитячому та підлітковому віці. Робота з травмою.
  • Групова робота з дітьми, підлітками та юнацтвом.
  • Особливості терапевтичної роботи з підлітками. Поведінкові розлади, самоушкоджуюча поведінка, розлади харчової поведінки, залежність (ігрова, наркотична, алкогольна та ін.) – методи та межі роботи дитячого психотерапевта.
  • Ініціація.
  • Поведінкові проблеми – норма та патологія. Особливості діагностики, методи роботи дитячого психотерапевта.
  • Особливості втручань при психосоматичних станах у дітей та підлітків. Психотерапевтичні інтервенції при неврозоподібних станах у дітей та ін.
  • Дитячі страхи.
  • Неврози, ОКР, гіперкінетичні, тикозні розлади, психози у дітей та підлітків. Діагностика, можливості та обмеження роботи дитячого терапевта.
  • Депресія у дітей та підлітків. Діагностика та методологічна робота.
  • Патологічні звички у дітей.
  • Порушення розвитку. Особливості роботи з маленькою дитиною з порушенням розвитку. Роль психолога у роботі з сім’єю аутичної дитини на різних вікових етапах.
  • Порушення психосексуального розвитку у дітей.
  • Психотерапевтичні інтервенції при неврозоподібних станах у дітей та ін.

Заключна атестація. Захист теоретичної роботи.

*у програмі можливі зміни